اطلاعیه های کنسولی

اطلاعیه شماره (1)

قوانین و مقررات گمرکی برای اشخاص حقوقی که وارد قلمرو جمهوری ازبکستان می شوند

مسافران موقع ورود به خاک ازبکستان از طریق فرودگاه های بین المللی می توانند کالا و اجناس به ارزش تا 2000(دو هزار) دلار، از طریق مرزهای ریلی و رودخانه ای تا 1000 (یک هزار) دلار و زمینی تا 300 (سیصد) دلاررا  بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد کنند و نیازی به ذکر ان در اظهارنامه گمرکی نمی باشد.در خصوص ورود برخی از کالاها محدودیت وجود دارد از جمله  دخانیات (سیگار) تا 10 جعبه، عطر و سایر مایعات حاوی الکل تا 3 عدد، فلزات گرانبها، جواهر آلات و سنگ های قیمتی  تا 65 گرم مجاز می باشد.

 واردات مواد مخدر و روانگردان و پیش سازهای آن، مواد منفجره، هر گونه مطالب (چاپ شده، عکاس و فیلم) خشن، با محتوای تروریستی، زورگوئی، افراطگرائی، پورنوگرافی و غیره که به ساختار دولت و جامعه ازبکستان آسیب می رساند، ممنوع می باشد. همچنین واردات الکل اتیلیک، پخش کننده لیزر، پهپاد(پرنده های بدون سرنشین)، وسایل آتش بازی و ترقه بازی، ماشین های اسلات مرتبط با جایزه نقدی، وسایل نقلیه دست دوم از گروه "M2" ، "M3" و "N2" ، وسایل نقلیه جدیدکه میزان آلودگی آنها مطابق با الزامات استاندارد زیست محیطی "یورو -3" نیست و با بنزین یا سوخت دیزل کار می کند، علاوه بر این، لوازم الکترونیکی خانگی با استاندارد بهره وری انرژی "G" و "F" ، و همچنین لامپ های رشته ای با قدرت بیش از 40 وات نیز مجاز نمی باشد.

برای ورود مواد مضر برای لایه ازن و محصولات حاوی آن مواد، سلاح گرم و فشنگ(چارپاره)، گیاهان وحشی و اجزای آنها، مواد منفجره صنعتی، میوه ها و مجموعه گیاهان، حیوانات وحشی اجزای آنها، مجموعه های جانورشناسی، طعمه، تخم های آنها، وسایل و ضایعات خطرناک برای محیط زیست، کتب دینی و دارای بار فرهنگی مجوز ورود مقامات ذیصلاح  لازم می باشد.

وارد کردن ارز معتبر خارجی و ارز ملی جمهوری ازبکستان به قلمرو ازبکستان محدودیتی ندارد.

اشخاص حقوقی موقع خروج می توانند ارز نقد ازبکستان و یا معادل آن در  ارز معتبر خارجی را تا 100 میلیون صوم همراه خود ببرند. بردن مبلغ بیش از 100 میلیون صوم و یا معادل آن در ارز معتبر بنابر نحوه تعیین گردیده از طرف هیئت وزیران جمهوری ازبکستان انجام خواهد شد.

اشخاص حقوقی، بجز بانک های جمهوری ازبکستان نمی توانند ارز معتبر خارجی و یا ارز ملی ازبکستان را به شکل نقد به ازبکستان وارد کنند و یا از ازبکستان اخراج بکنند.

 

 

اطلاعیه شماره (2)

نحوه ترخیص کالاهای وارداتی از طرف اشخاص حقوقی

در جمهوری ازبکستان ورود کالا و یا جنس بر اساس قرارداد واردات (قراردادهای وارداتی، واردات تمرکزی، قرارداد های بورس و نمایشگاه های با حق فروش) انجام می شود. طبق مصوبه شماره 416 مورخ 30 سپتامبر سال 2003 هیئت وزیران جمهوری ازبکستان در خصوص اقدامات بهبود تکمیل نظارت عملیات بازرگانی خارجی جمهوری ازبکستان، وارد کننده شخص حقوقی- باید مقیم جمهوری ازبکستان باشدکه با شخص حقوقی غیر مقیم جمهوری ازبکستان برای واردات کالا قرارداد منعقد کرده است. طبق قوانین جاری شخص حقیقی که بدون تشکیل شخص حقوقی فعالیت کارآفرینی و کسب وکار انجام می دهد، می تواند کالارا بدون انعقاد قرارداد وارداتی وارد کند.

 طبق ماده های 55 و 56 قانون گمرک جمهوری ازبکستان در خصوص ترخیص گردش آزاد (واردات) و رژیم گمرکی گردش آزاد(واردات)، کالایی که به قلمرو گمرکی وارد شده است،  می تواند بدون تعهد برگشت به کشور مبدا؛ بشرط پرداخت حقوق گمرکی  و رعایت  مقررات مربوطه در رژیم گردش آزاد باقی بماند.

طبق مصوبه شماره 197 مورخ 20 جولای سال 2015 هیئت وزیران جمهوری ازبکستان در خصوص تأئید فهرست مدارک ارائه شونده به سازمان دولتی گمرک برای انجام صادرات و واردات و برای ترخیص کالاهای وارد شده در رژیم گردش آزاد(واردات) مدارک ذیل لازم می باشد:

- بارنامه (اظهارنامه گمرکی بار) به استثنای اظهار کالا در اظهارنامه گمرکی مسافری بر اساس نحوه مقر قانونی

- اسناد حمل بار

- گواهی مبدأ کالا (در صورت تمایل شخص علاقمند و لزوم آن در قراردادهای بین المللی جمهوری ازبکستان ذکر شده باشد).

در صورت تمایل شرکت کننده فعالیت اقتصادی خارجی (واردکننده) تمام مدارک لازم برای ترخیص کالا، از جمله اسناد ارگان های تام الاختیار ممکن است به شکل کاغذی ارائه شود.     

در صورت ارائه اظهارنامه گمرکی بار صارداتی (بارنامه صادراتی)، ترخیص کالاهای شامل فهرست دستگاه های فنی و فناوری دارای معافیت پرداخت حقوق گمرکی وارداتی و مالیات ارزش افزوده (شماره ثبت 2436 در تاریخ 20 مارس سال 2013) ظرف یک روز کاری انجام می شوند. در صورت عدم ارائه اظهارنامه گمرکی بار ترخیص کالا به صورت معمولی انجام خواهد شد. ترخیص کالا، از جمله ترخیص الکترونیک کالا بعد از ارائه گواهی (قبض) پرداخت حقوق گمرکی (به استثنای موارد گرفتن مهلت برای پرداخت و یا پرداخت قسطی حقوق گمرکی) از طریق حساب شخصی پرداخت کننده در سیستم خودکار واحد کمیته دولتی گمرک جمهوری ازبکستان انجام خواهد شد. در صورت نبودن سند مجوز ورود سازمان های مربوطه در سیستم اتوماسیون الکترونیکی کمیته دولتی گمرک جمهوری ازبکستان، سازمان دولتی گمرک حق عدم ترخیص کالا را دارد.

در صورت تمایل واردکننده، تمام اسناد لازم برای ترخیص کالا، از جمله اسناد مجوزهای ورود سازمان های ذیصلاح، ممکن است به صورت کاغذی ارائه شوند.  ترخیص الکترونیک کالا طبق مصوبه شماره 605  مورخ 31 جولای سال 2018 هئیت وزیران در خصوص بهبود بعدی نحوه ترخیص الکترونیک کالاها انجام می شود. سازمان های گمرکی حق ندارند از واردکننده بجز اسناد و مدارک فوق الذکر، اسناد اضافی دیگر سازمان های گمرکی و یا سایر سازمان های دولتی را درخواست نمایند.

طبق مصوبه مورخ 21 ژوئیه سال 2014 هیئت وزیران جمهوری ازبکستان در خصوص اقدامات تکمیلی(بهبود)نظارت بر عملیات بازرگانی خارجی در جمهوری ازبکستان آمار و اطلاعات واردکننده از طریق پورتال واحد اطلاع رسانی کمیته دولتی گمرک با استفاده از امضای الکترونیک ارائه می شوند. طبق مصوبه به شماره 416 مورخ 30 سپتامبر سال 2003  «در خصوص اقدامات بهبود بعدی نظارت عملیات صادرات و واردات»، سازمان های گمرکی جمهوری ازبکستان اطلاعات وارد شده از طرف واردکننده به سیستم واحد الکترونیک بانک اطلاعات سازمان گمرک جمهوری ازبکستان را با اطلاعات بارنامه گمرکی مقایسه می کنند. اگر اختلافی نداشته باشد کالارا  به نحوه قانونی ترخیص می کنند.

اطلاعیه شماره (3)

 روادید VISA-

 

روادید تجاری :

میزبان تجاری در ایران در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir   در قسمت شرکت های خصوصی برای مهمان خود ثبت نام می نماید و در مدت حداقل سه روز وزارت امورخارجه بررسی و مجوز را برای سفارت ارسال می نماید، همچنین یک نسخه از مجوز اخذ روادید برای مهمان و میزبان به صورت الکترونیکی ارسال می گردد. لذا پس از دریافت این مجوز، مهمان به سفارت مراجعه و ضمن پرداخت وجه روادید خود را دریافت می کند.

میزبان هائی دارای شرکت ثبت شده نیستند و امکان ثبت درخواست روادید تجاری (شرکتی) در سامانه را ندارند، از قسمت فردی در سامانه روادید الکترونیکی نسبت به ثبت روادید تجاری اقدام و سپس با بخش کنسولی تماس بگیرند.

هزینه روادید عادی تجاری  55 یورو  و هزینه روادید فوری تجاری 83 یورو می باشد.

روادید جهانگردی:

 آژانس های مسافرتی در ایران متولی اخذ مجوز روادید جهانگردی می باشند. دوستان و آشنایان شما در ایران می توانند با مراجعه به آژانس های مسافرتی و ارائه تصویر گذرنامه مهمان برای وی مجوز روادید جهانگردی اخذ نمایند و پس از یک هفته این مجوز آماده خواهد شد و مهمانان با مراجعه به سفارت و ارائه مجوز و پرداخت وجه روادید خود را دریافت می نمایند.

در صورت نداشتن میزبان ایرانی افراد حقیقی می توانند راساً یا از طریق آژانس های ازبکستان نسبت به ثبت درخواست روادید جهانگردی در سامانه روادید به آدرس evisa.mfa.ir اقدام و سپس با بخش کنسولی تماس بگیرند.  

هزینه روادید عادی جهانگردی 45 یورو  و هزینه روادید فوری جهانگردی 68 یورو می باشد.

 روادید رانندگان:

شرکت های حمل و نقل برای رانندگان خود باید روادید ورود درخواست نمایند.این روادید در حال حاضر یک بار ورود و یا چندبار ورود سه ماهه با اقامت 21 روزه صادر می گردد. شرکت های حمل و نقل در سامانه روادید الکترونیکی به آدرس evisa.mfa.ir   برای رانندگان ثبت درخواست کرده و نامه ای از شرکت که شماره پلاک ماشین و پلاک کانتینر هم در آن ذکر شده باشد را در سامانه بارگذاری و سپس با بخش کنسولی تماس بگیرند.

هزینه روادید یک بار ورود عادی 55 یورو                    و هزینه روادید یک بار ورود فوری 83 یورو

هزینه روادید چندبار ورود عادی سه ماهه 100 یورو       و هزینه روادید چندبار ورود فوری سه ماهه 150 یورو

  روادید ترانزیت:

روادید عبوربرای متقاضیانی که قصد عبور از ایران به کشور دیگری را داشته باشند به صورت یک بار یا دو بار با اقامت بین 3 تا 7 روز صادر خواهد شد.

هزینه روادید عبور یکبار عادی 30 یورو             هزینه روادید عبور دو بار عادی 45 یورو

به هزینه  فوق در صورت فوریت 50 درصد اضافه خواهد شد.

نکته:

- حداقل اعتبار گذرنامه باید 6 ماه بعلاوه مدت اقامت روادید درخواستی باشد.

- اعتبار روادید صادره 90 روز می باشد.

- فرآیند روادید فوری از یک تا 3 روز و فرآیند روادید عادی از 3 تا 10 روز به طول خواهد انجامید.

- اتباع محترم کشور افغانستان و سایر اتباع خارجی دیگر مقیم ازبکستان می بایست از طریق آژانس های مسافرتی در ایران و یا شرکت های تجاری در ایران نسبت به اخذ مجوز روادید اقدام نمایند.

- لطفا در صورت هر گونه سوال یا مشورت در خصوص روادید و چگونگی سفر به ایران از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر  با بخش کنسولی تماس بگیرید.

- تلفن بخش کنسولی 1506065 (78) 998 +

اطلاعیه شماره (4)

قابل توجه متقاضیان گذرنامه

افرادی که گذرنامه آنان در خارج از کشور صادر می گردد می بایست قبل از خروج از ایران؛ جهت درج مجوز خروج در سامانه پلیس، به اداره گذرنامه ناجا در شهر محل اقامت خود به همراه مدارک ذیل مراجعه نمایند.

(اجازه خروج همسر یا پدر + مدارک هویتی،  برای خانم های متاهل و فرزندان زیر 18 سال)- (کارت پایان خدمت + مدارک هویتی، برای آقایان بالای 18 سال)

فقط آقایان و خانمهای(مجرد) بالای 18 سال که محل اقامت آنان در گذرنامه خارج از کشور قید شده است نیازی به مراجعه به اداره گذرنامه ناجا ندارند.

----------------------------

ضمنا پیشنهاد می گردد همزمان با درخواست گذرنامه برای همسر و فرزند، نسبت به درخواست اجازه خروج از کشور برای آنان در سامانه میخک اقدام شود.

اطلاعیه شماره (5) 

تائید مدارک

 

تائید مدارک شامل مدارکی است که حاوی یکی از سه نوع مهر ذیل باشد:

- ترجمه مدارکی که از ایران به ازبکستان آمده، در صورتی که دارای مهر وزارت امورخارجه ایران باشد توسط بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایران در تاشکند، تائید خواهد شد.

- ترجمه مدارکی که توسط وزارت امورخارجه ازبکستان تائید شده باشد و بخواهند این مدارک را به ایران ببرند توسط بخش کنسولی سفارت ج.ا.ایران قابل تائید می باشد.

- تائید مدارک (مانند گواهی مبدا ) شرکت های تجاری که دارای مهر "سازمان بازرسی کالای ازبکستان" هستند، قابل اقدام خواهد بود.

نکته:

- قبل از مراجعه به بخش کنسولی یک نسخه کپی از مدارک مورد نظر برای تائید را تهیه و بهمراه داشته باشید.

- همراه داشتن اصل گذرنامه معتبر .

- هزینه تائید مهر وزارت خارجه ایران 5 یورو می باشد.

- هزینه تائید مهر وزارت خارجه ازبکستان بر روی مدارک افراد حقوقی 60 یورو و مدارک افراد حقیقی 30 یورو می باشد.

- هزینه تائید مدارک گواهی مبدا پس از ارائه مدرک به بخش کنسولی بر اساس جدول تعرفه خدمات کنسولی محاسبه خواهد شد.

- در صورت هر گونه سوال یا مشورت در خصوص تائید مدارک و مسائل مربوط به آن از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر با بخش کنسولی تماس بگیرید.

- تلفن بخش کنسولی 1506065 (78) 998 +

اطلاعیه شماره (6)

ترجمه شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه

ایرانیان محترم در صورتی که نیاز به ترجمه شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه داشته باشند می بایست اصل مدارک را  به بخش کنسولی ارائه نمایند.

در صورت نیاز به گواهی تجرد، می توانید "ترجمه شناسنامه" را به ادارات مورد نظر ارائه نمائید. (در ترجمه شناسنامه صفحه دوم که مربوط به وضعیت تاهل می باشد نیز ترجمه خواهد شد)

 نکته:

- برای انجام هر خدمت کنسولی به همراه داشتن اصل گذرنامه معتبر الزامی است.

- هزینه ترجمه هر کدام از موارد فوق 20 یورو می باشد.

- در صورت هر گونه سوال یا مشورت در خصوص ترجمه مدارک از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر با بخش کنسولی تماس بگیرید.

- تلفن بخش کنسولی 1506065 (78) 998 +

اطلاعیه شماره (7)

تنظیم وکالتنامه

ایرانیان محترم در صورتی که نیاز به تنظیم وکالتنامه داشته باشند می بایست نسبت به ثبت درخواست در سامانه میخک به آدرس mihak.mfa.gov.ir اقدام و سپس با اصل گذرنامه معتبر به بخش کنسولی مراجعه نمایند.

بهتر است متن وکالتنامه را با مشورت محضر دار در ایران تهیه و سپس نسبت به درج آن در سامانه اقدام نمائید و حتی المقدور از متن های آماده استفاده نکنید.

قبل از تنظیم وکالتنامه حتما با یک وکیل بی طرف و معتمد مشورت و نسبت به حدود اختیاراتی که به وکیل مورد نظر واگذار می نمائید آگاهی کامل داشته باشید.

 نکته:

- در صورتی که مشخصات موکل یا وکیل در سامانه میخک و یا در متن وکالتنامه اشتباه باشد امکان تائید توسط بخش کنسولی وجود نخواهد داشت.

- هزینه وکالت فروش اموال غیر منقول 132 یورو

- هزینه وکالت خرید اموال غیر منقول 50 یورو

- هزینه وکالت فروش اموال منقول 30 یورو

- هزینه وکالت کاری 20 یورو

- در صورت هر گونه سوال یا مشورت در خصوص تنظیم وکالت نامه و مسائل مربوط به آن از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر با بخش کنسولی تماس بگیرید.

- تلفن بخش کنسولی 1506065 (78) 998 +

اطلاعیه شماره (8)

درخواست گذرنامه

ایرانیان محترم در صورتی که تاریخ اعتبار گذرنامه آنان کمتر از 6 ماه می باشد برای درخواست گذرنامه می بایست نسبت به ثبت درخواست در سامانه میخک به آدرس mihak.mfa.gov.ir اقدام و سپس با اصل مدارک به بخش کنسولی مراجعه نمایند.

 نکته:

- عکس گذرنامه زمینه سفید باشد و یک قطعه به همراه سایر مدارک تحویل بخش کنسولی شود تا در صورت لزوم مجددا توسط بخش کنسولی ویرایش و بارگذاری شود.

- مدارک بارگذاری شده از روبرو قابل خواندن باشد و به صورت افقی یا سر و ته بارگذاری نشود.

- فرآیند از یک تا سه روز به طول خواهد انجامید.

- هزینه ها : گذرنامه 100 یورو - تغییر محل اقامت: 20 یورو - استعلام آخرین تاریخ خروج از کشور 20 یورو (در صورت ضرورت)

- هموطنانی که به ایران مسافرت می کنند بهتر است از پلیس گذرنامه ناجا درخواست تجدید گذرنامه نمایند.

- صاحبان گذرنامه هائی که در خارج از کشور صادر می شود در زمان سفر به ایران باید جهت درج مهر خروج در سامانه پلیس، به اداره گذرنامه ناجا مراجعه نمایند. در این رابطه اطلاعیه جداگانه ای با جزئیات تهیه شده و در سایت و سالن کنسولی قرار داده شده است.

- در صورت هر گونه سوال یا مشورت در خصوص گذرنامه و مسائل مربوط به آن از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر با بخش کنسولی تماس بگیرید.

تلفن بخش کنسولی 1506065 (78) 998 +

اطلاعیه شماره ( 9 ) 

 

 روادید

دارندگان گذرنامه عادی قزاقستان مقیم ازبکستان می توانند از تاریخ 20 آبان ماه 1401 برابر با 11 نوامبر 2022 بدون اخذ روادید ( ویزا )  به مدت 14 روز به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند.

اطلاعیه شماره ( 10 )   

       

  تائید اسناد 

از تاریخ 01/09/1401 برابر با 22 نوامبر 2022 ، کلیه اسناد تجاری و غیر تجاری خارجی که به تائید اتاق بازرگانی و یا وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان رسیده و برای ارائه به نهادها ، سازمان ها ، بانکها ، ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران ، نیاز به تائید دارد ، ابتدا باید سند یا اسناد مذکور در سامانه میخک به آدرس اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir

  ثبت و بارگزاری شده و پس از دریافت کد رهگیری با همراه داشتن اصل سند برای تائید به سفارت مراجعه گردد. اسنادی که در سامانه میخک ثبت نشده و بدون کد رهگیری باشند قابل بررسی و تائید نمی باشد.

اطلاعیه شماره (11)

اطلاعیه کارت هوشمند ملی

 

اعتبار آن دسته از کارت های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان سال 1403 یا قبل از آن می باشد تا پایان سال 1405 تمدید می گردد.

 

 اطلاعیه شماره( 12)

متوقف شدن صدور و تجدید گذرنامه

      به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند با عرض پوزش و عذرخواهی، با توجه به مشکل فنی بوجودآمده در بخش صدور گذرنامه ، از تاریخ 1401/11/27 تا اطلاع ثانوی امکان پذیرش درخواست های صدور و تجدید گذرنامه در سامانه میخک در این سفارت مقدور نمی باشد . هموطنانی که نیاز ضروری به تجدید گذرنامه دارند می توانند حتی درصورت منقضی شدن تاریخ اعتبار گذرنامه با همین گذرنامه عازم ایران شده و در ایران نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام نمایند . درصورت برطرف شدن مشکل ، مراتب از همین طریق و کانال تلگرامی سفارت اطلاع رسانی خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با بخش کنسولی تماس حاصل فرمائید .

اطلاعیه شماره (13)

اطلاعیه درخصوص ثبت نام در سامانه میخک 

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعضی از هموطنان در زمان ثبت نام در سامانه میخک با آن مواجه شوند مغایرت اطلاعات هویتی با مدارک هویتی خود می باشد .

 به اطلاع می رساند کلیه متولدین سال 1368 به بعد دارای شماره یکسان شناسنامه و شماره ملی با یک عدد ده رقمی می باشند. این دسته از افراد باید در زمان درج اطلاعات در سامانه میخک شماره شناسنامه خود را صفر درج نموده و عدد ده رقمی را به عنوان شماره ملی در گزینه مربوطه درج نمایند تا سامانه پیام مغایرتی ندهد.

ضمنا در زمان ثبت مشخصات هویتی در سامانه میخک از ایجاد فاصله بین اسامی ترکیبی خودداری کنید . در این صورت سیستم پیام مغایرت در اطلاعات هویتی خواهد داد. مگر مواردی که در شناسنامه اسامی سر هم درج شده باشد مانند : علیرضا

نمونه درج صحیح اسم : محمدرضا سیدعلی احمدرضا

نمونه درج اشتباه اسم : محمد  رضا سید  علی احمد  رضا

* بنابراین تاکید می شود جهت ثبت نام موفق در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری از  این سامانه  اطلاعات درخواستی را کاملاٌ مطابق با  شناسنامه و کارت ملی در سامانه ثبت نمایید . 

اطلاعیه شماره (14)

اطلاعیه درباره صدور گذرنامه در تهران

پیرو اطلاعیه قبلی درباره توقف صدور گذرنامه در سفارت ، به اطلاع می رساند باعنایت به اینکه  متاسفانه تاکنون مشکل فنی صدور گذرنامه در این سفارت برطرف نگردیده ، افرادی که اعتبار گذرنامه آنان کمتر از شش ماه باقی مانده و تمایل دارند درخواست تجدید گذرنامه خود را از طریق سفارت پیگیری نمایند ، تا زمان رفع مشکل و اطلاعیه بعدی به ترتیب زیر عمل نمایند :

1 ثبت نام درخواست گذرنامه در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری

2 مراجعه به سفارت با دردست داشتن کد رهگیری ثبت نام ، اصل شناسنامه ، اصل گذرنامه ، اصل کارت ملی و آقایان اصل کارت پایان خدمت یا معافیت و عکس جدید با کیفیت بالا و با زمینه سفید بدون کلاه و عینک و برای خانمها با حجاب کامل اسلامی .

3 معرفی یکی از بستگان یا دوستان معتمد در تهران شامل نام و نام خانوادگی ، شماره ملی و شماره همراه جهت دریافت گذرنامه جدید در اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه .

4 هماهنگی با یک نفر مسافر معتمد در تهران جهت تحویل گذرنامه جدید به صاحب آن و تحویل آن به سفارت جهت ثبت گذرنامه جدید در سوابق و ابطال گذرنامه قبلی .

 

اطلاعیه شماره (15)

اطلاعیه مورخ 24/12/1401 درباره صدور مجدد گذرنامه در سفارت

 

پیرو اطلاعیه قبلی درباره توقف صدور گذرنامه در سفارت ، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر بوجود آمده  در رفع مشکل بخش صدور گذرنامه ، به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند باعنایت به اینکه  مشکل فنی صدور گذرنامه در سفارت برطرف گردیده ، مجدداٌ و طبق روال قبلی ، متقاضیان می توانند درخواست صدور و تجدید گذرنامه خود را در سامانه میخک ثبت نام و بارگزاری نموده و با دردست داشتن کد رهگیری ، اصل مدارک مورد نیاز و با هماهنگی قبلی در ایام کاری سفارت، غیر از روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی سفارت به بخش کنسولی مراجعه نمایند.